Τα νέα μας

Μέ τήν εὐκαιρία τῆς ἑορτῆς τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, ἄς ἀνατρέξουμε εἰς τόν Περί Μετανοίας λόγον του καί μεταξύ τῶν πολλῶν πού ἐκεῖ ἀναφέρονται ἄς σημειώσουμε τά ἐξῆς πρός ἐπίγνωσιν καί παρηγορία:
1. Μετάνοια σημαίνει συμφιλίωση μέ τόν Θεόν.
2. Μετάνοια σημαίνει ἀπόφασις αὐτογνωσίας καί αὐτοκριτικῆς καί μέριμνα μετανοίας.
3. Μετάνοια σημαίνει καθαρισμός τῆς συνειδήσεως.
4. Μετάνοια σημαίνει θεληματική ὑπομονή ὅλων τῶν θλιβερῶν γεγονότων
5. Μετάνοια σημαίνει θυγατέρα τῆς ἐλπίδος καί ἀποκήρυξις τῆς ἀπελπισίας.

Ὁ ἅγιος Ἰωάννης σέ μισή παράγραφο τοῦ λόγου του μᾶς λέει ὅτι ἔχουμε ἐναντιωθεῖ (ἀδιαφορώντας-περιφρονώντας) στόν Θεό καί εἶναι ἀνάγκη νά συμφιλιωθοῦμε, ν’ ἀποφασίσουμε γιά αὐστηρή αὐτοκριτική καί αὐτομεμψία καί ἐπιτέλους γιά εἰλικρινή μετάνοια, καί νά ὑπομένουμε χωρίς γογγυσμό ἀλλά μέ ἐλπίδα καί χωρίς ἀπελπισία τά ὅποια θλιβερά γεγονότα.

Μέ αὐτή τήν γνῶσι καί μέ δεδομένη τήν πρόνοια τοῦ Θεοῦ, διά πρεσβειῶν τῆς Παναγίας μας, ὅλων τῶν Ἁγίων καί τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου, ν’ ἀντιμετωπίσουμε τήν παροῦσα περίσταση, πού ὁ πόλεμος τοῦ πονηροῦ εἶναι γενικῶς πρός ὅλο τό ἀνθρώπινον γένος, μέ τήν ἐπίγνωσιν, ὅτι ὅλοι μας μετέχουμε εὐθυνῶν.
Μέ αὐτές τίς προϋποθέσεις ἄς κατανοήσουμε ὅτι:

Α) Ἡ ἀπαγόρευσις τῆς κυκλοφορίας καί τό κλείσιμο εἰς τό σπίτι μας δέν γίνεται ἀπό ἐπιβολή, ἀλλά οἰκειoθελῶς, ἀπό σωφροσύνη καί ἀγάπη πρός τούς οἰκείους μας, τούς φίλους μας, τούς ἡρωϊκούς διακόνους τούς συστήματος ὑγείας καί τέλος καί πρός τούς ἑαυτούς μας.

Β) Τό ὅτι δέν ἔχουμε τή δυνατότητα νά λειτουργηθοῦμε καί νά κοινωνήσουμε, δέν εἶναι ἀπό φόβο, ἀλλά πρός ἀποφυγήν κινδύνου ἐκ τοῦ συγχρωτισμοῦ καί μέ τήν συνείδησιν ὅτι κάνουμε «κανόνα» καί εἶναι εὐκαιρία συνειδητοποιήσεως τοῦ μεγέθους τῆς ἀμετανοησίας μας καί τῆς ὁλιγοπιστίας μας.

Γ) Ἴσως μέ αὐτόν τόν τρόπο καταφέρουμε νά κατανοήσουμε καί νά μιμηθοῦμε τά εἰς τόν Περί Μετανοίας λόγον τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου ἀναφερόμενα περί «ἀπομονωμένης μονῆς» καί τούς ἐκεῖ μετανοούντας, πού ὁλονυκτίς ἔβρεχαν τό ἔδαφος μέ τά δάκρυά τους καί βογγοῦσαν ἐσωτερικά χωρίς νά ἐξέρχεται ἀπό τό στόμα τους τό βογγητό, ἄνευ παραπόνου, ἀλλά μέ ἐλπίδα προσευχόμενοι ζητώντας μετάνοιαν. Καί

Δ) Ἄς ἀναρωτηθοῦμε καί ἐμεῖς μαζί τους, ἄν ἄραγε κατορθώσωμεν, μέ τήν συναίσθησίν μας, ὁ Θεός νά μᾶς λυτρώση ἀπό τήν ἀμετανοησία μας καί τήν ὁλιγοπιστία μας, ὥστε νά γίνεται τό θέλημά Του καί ἐπί τῆς γῆς, γιά νά ἔλθει ἐπί τῆς γῆς ἡ δόξα τοῦ Θεοῦ, ἡ εἰρήνη καί ἡ ἐν τοῖς ἀνθρώποις εὐδοκία.

Πρός τοῦτο «ἄς δράμωμεν σύν αὐτοῖς καί σύν πάσοις τοῖς Ἁγίοις» νά ἀξιοποιήσουμε τίς ὅποιες εὐκαιρίες μᾶς προσφέρονται γιά ἀγάπη, νῆψι καί προσευχή, ἐν ταπεινώσει καί μετανοία.

Μέ τήν βεβαιότητα τῆς διαβεβαίωσης τοῦ Κυρίου μας ὅτι ὅπου «εἰσί δύο ἤ τρεῖς συνηγμένοι στό ὄνομά Του, θά εἶναι ἀνάμεσά τους», θά μποροῦσαμε ἀπό κοινοῦ διαδοχικά ὁ καθένας μας ἀπό τό σπίτι μας, μέ κάποιους φίλους μας, νά κρατήσουμε σκοπιά συμπροσευχῆς τίς ὧρες τῶν καθ’ ἡμέραν προσευχῶν, μεσονυκτικό (ἑωθινή), ὄρθρος, ὧρες (πρώτη 6:00, τρίτη 9:00, ἔκτη 12:00, ἑνάτη 15:00), ἑσπερινός (18:00), ἀπόδειπνον, εἴτε διαβάζοντας τίς ὡς ἄνω ἀκολουθίες, εἴτε λέγοντας τουλάχιστον δώδεκα «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με» καί τό βράδυ 22:00-23:00 ὅλοι ἀπό κοινοῦ, μέ ὅποια προσευχή, προκρίνει ἡ κάθε παρέα-σκοπιά, τούς Χαιρετισμούς, τίς Παρακλήσεις πού ἀναρτήθηκαν στήν ἰστοσελίδα τοῦ Ναοῦ μας ἤ μέ κομποσχοίνι.
Μέ καλή ἀγωνία, μέ ἀγάπη καί συμπόνοια πρός ὅλους εὐχόμεθα ὑπομονή, ἐλπίδα καί χαρμολύπη, ὑποσχόμενοι ὅτι καί ἐμεῖς θά μετέχουμε τῆς συμπροσευχῆς καθημερινά καί διά λογαριασμόν ὅλων μας καί μέ τίς παρακάτω εὐχές:

Κύριε, ὁ Θεός ἡμῶν, ἡ ἐλπὶς πάντων τῶν περάτων τῆς γῆς· ὁ τῶν χειμαζομένων λιμήν, ῥύστης τε καὶ σωτήρ· ὁ μὴ ἐῶν ἡμᾶς πειρασθῆναι ὑπὲρ ὅ δυνάμεθα· ὁ ποιῶν σύν τῷ πειρασμῷ καὶ τὴν ἔκβασιν τοῦ δύνασθαι ὑμᾶς ὑπενεγκεῖν. Πρόσδεξαι πάντας ἡμᾶς προσπίπτοντας ἐν μετανοίᾳ τοῖς οἰκτιρμοῖς Σου. Πολλαί γὰρ θλίψεις καὶ ὠδῖναι εὗρον ἡμᾶς καὶ πικρίᾳ πολλῇ συνεχόμεθα, ἀλλά μὴ παραδῷς ἡμᾶς εἰς τέλος ὁ Τῶν Πατέρων Θεός.
Ἐπάκουσον τῆς δεήσεως ἡμῶν καὶ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ πᾶσῃς ἀσθενείας, λοιμοῦ τε καὶ θλίψεως, ὅτι ἐπὶ σοὶ πεποίθαμεν τῷ ζῶντι Θεῷ.
Σὸν γάρ ἐστι τὸ ἐλεεῖν καὶ σῴζειν ἡμᾶς ὁ Θεός ἡμῶν καὶ σοὶ τὴν δόξαν ἀναπέμπομεν, τῷ Πατρὶ καὶ τῷ Υἱῷ καὶ τῷ Ἁγίῳ Πνεύματι, νῦν καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.

(Εἰδική Δέησις πρός τόν Οἰκτίρμονα Κύριον διά τήν προστασίαν ἡμῶν ἐκ τῆς εὐρούσης ἡμᾶς λοιμικῆς νόσου, Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου)

«Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν, ὁ ἀρχίατρος τῶν ψυχῶν καὶ τῶν σωμάτων, ὁ δι᾽ ἡμᾶς ἐνανθρωπήσας, ἵνα ἰάσῃς τὸ μέγα τραῦμα τὸν ἄνθρωπον, ὁ μὴ καταφρονήσας τοὺς ἀνιάτως νοσήσαντας δέκα λεπρούς, ἀλλὰ τῇ σωστικῇ χάριτί σου καθαρίσας αὐτούς, ὁ διελθὼν ὡς Θεάνθρωπος τὰς ἡμέρας τῆς ἐπὶ γῆς παρουσίας σου εὐεργετῶν καὶ ἰώμενος πάντας τοὺς ἀρρωστοῦντας καὶ κακῶς ἔχοντας, ὁ εὐεργετήσας καὶ ἀποκαταστήσας ὑγιαίνοντας, παραλυτικούς, τυφλούς, βαρέως ἡμαρτηκότας, δαιμονιῶντας καὶ ἐμπαθεῖς κατ᾽ ἄμφω, ἤγουν ἐν τῇ σαρκὶ καὶ τῷ νοΐ, πρόσδεξαι εὐμενῶς τὴν δέησιν ἡμῶν καὶ φυγάδευσον τῇ δυνάμει σου, τὸν φονευτὴν ἰὸν τὸν σχῆμα κορώνας φέροντα, καὶ προκαλοῦντα φοβίας ἢ καὶ θάνατον εἰς ἀσθενεῖς καὶ ἀναξιοπαθοῦντας. Καὶ εἰ μὲν διὰ τὰς πολλὰς ἁμαρτίας ἡμῶν, ἐπέτρεψας τὸν πειρασμὸν τοῦτον, ἱκετεύομέν σοι ὡς ἐλεῆμον, ἵνα ἄρῃς αὐτὸν ἀφ’ ἡμῶν καὶ ἀπὸ πάσης τῆς οἰκουμένης.
Εἰ δὲ διὰ δοκιμασίαν τῆς πίστεως ᾠκονόμησας, τὴν ἐπικράτησιν αὐτοῦ, παῦσον τὸν τάραχον τῶν ἀσθενῶν ἀπὸ τῆς ἐπιδημίας αὐτοῦ. Εἰ δὲ ὑπὸ τῆς κακουργίας τοῦ ἀντικειμένου ἢ καὶ ἀμελείας τῶν ἐπιπολαίων ἀνθρώπων οὗτος διεδόθη, θραῦσον τὴν ἰσχὺν αὐτοῦ ὡς Θεὸς παντοδύναμος. Φύλαξον τὴν νεότητα, καὶ περιφρούρησον τοὺς ἀσθενήσαντας, καὶ τοὺς ἐν γήρατι ὄντας ἐκ τοῦ ἐπαράτου ἰοῦ θεράπευσον, καὶ πάντας ἀπάλλαξον ἐκ τῆς συνοχῆς τῆς καρδίας, καὶ ἀντὶ ταύτης δώρησαι ἡμῖν, ὑγιείαν ἄνεσιν καὶ πλατισμόν, πρεσβείαις τῆς Κυρίας Θεοτόκου καὶ πάντων σου τῶν ἁγίων. Ἀμήν.»

(Εὐχή διά τόν κορωνοϊόν, Μητροπολίτου Ἐδέσσης Ἰωήλ)



                 Kρατᾶμε τόν νοῦν μας στόν ἄδη καί δέν ἀπελπιζόμεθα.

Καλή συμπροσευχή!

Μέ πατρικές εὐχές

Οἱ ἐφημέριοι τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ
π. Γεώργιος Καλαντζῆς
π. Σάββας Γεωργιάδης
π. Γεώργιος Ἀνάγνου